Drepturile jucatorilor la casino în România: Tot ce trebuie să știi

Homeghi Constantin

Te-ai întrebat care sunt drepturile jucatorilor la casino? Atunci când joci și apar probleme sau crezi că ți s-a făcut o nedreptate, ai tot dreptul să soliciți ajutor și să soluționezi orice lucru. De aceea, trebuie să citești mereu regulamentele cazinourilor și să știi la ce să te aștepți de la termenii și condițiile lor.

De exemplu, ai dreptul să iei bonusuri, să discuți cu asistența, să depui plângeri la ONJN, să depui, să retragi sau să modifici datele personale. În același timp, reține că vei avea și obligații. Vom discuta despre ambele aspecte în acest articol astfel încât să știi la ce trebuie să te aștepți de la un cazinou online.

Dreptul de a îți da acordul pentru prelucrarea datelor

Atât timp cât accesezi un casino online licențiat ONJN în România, vei știi că joci în siguranță. Când vei completa formularul de înregistrare ești de acord să oferi date personale și prin urmare, vei accepta termenii și condițiile cazinoului & faptul că ai minim 18 ani. Cazinoul are obligativitatea de a îți oferi aceste drepturi legate de datele tale personale:

De ce îți dai consimțământul de prelucrare date la cazino?

Prin exprimarea consimțământului tău, cazinoul are dreptul de a stoca datele. Acesta are obligația de a trimite o notificare de confidențialitate pe care trebuie să o citești cu atenție înainte să joci cu bani reali.

Motiv procesare Pentru ce îți dai acordul de procesare la casino?
✅ Accesare cont
  • Creare cont
  • Verificare vârstă joc
✅ Verificare cont
  • Procesarea datelor personale
  • Verificare vârstă legală
✅ Verificare activități bonusuri
  • Modul în care interacționezi cu ofertele cazinoului
✅ Verificare activități frauduloase
  • Identitate cont
  • Tip de dispozitiv
  • Adresă IP utilizată pentru accesarea contului
✅ Joc responsabil
  • Stocarea datelor referitoare le câte depuneri/retrageri faci
  • Cât de des folosești bonusuri
  • Cât pierzi
  • Dacă pui sau nu limite la depunere
✅ Auto excludere
  • Identificarea ta în baza de date pentru oprirea contului pe scurtă/lungă durată în joc
✅ Contact
  • Dacă câștigi un premiu fizic Dacă câștigi un jackpot
✅ Feedback
  • Exprimă părerea despre cazino și serviciile oferite
✅ Programe de loialitate
  • Programe specifice de recompensare pentru activitatea ta
✅ Personalizare bonusuri 
  • Activitatea ta și preferințe de joc și bonusuri
✅ Plata câștigurilor
  • Datele contului tău
  • Nume deținător card
  • Sumele câștigate

Dreptul de a juca doar jocuri de noroc testate și certificate de laboratoare competente

Când depui într-un casino online trebuie să știi de la bun început că urmează să pui pariuri pe jocuri testate care oferă tuturor șanse egale de câștig. În România, singurii producători și furnizori de software acceptați sunt cei care au licență de clasa a doua aprobată de ONJN.

Dacă un producător nu este licențiat ONJN atunci nu este legal în România și prin urmare trebuie să eviți jocurile sale. Toți producătorii licențiați au jocurile testate de laboratoare independente de verificare și testare date ca eCOGRA, iTechlabs, BMM Testlabs, Gli, SIQ, QUINEL sau TriSigma.

Dreptul de a beneficia de promoții și oferte de cazino

La înregistrarea unui cont nou ai dreptul de a revendica un bonus de bun venit. Pe acest site poți găsi oferte special negociate pe care le poți revendica la crearea contului sau la verificare. Îți recomand să verifici pagina mea cu bonusuri casino pentru a găsi cea mai bună promoție.

După înregistrare ai dreptul să participi la ofertele cazinoului. Creditarea ofertelor ține de regulamentul cazinoului online pe care joci. Unele oferte pot să nu fie accesibile dacă ești jucător nou și nu ai mai depus sau jucat pentru o perioadă pe site-ul cazinoului.

Operatorii pot solicita abonarea ta la comunicările de marketing pentru revendicarea ofertelor. Ai dreptul la dezabonare dacă nu dorești să mai primești notificări, SMS-uri sau alte mesaje promoționale legate de campaniile cazinourilor.

Operatorul poate crea oferte personalizate și selecta clienții pentru anumite bonusuri noi cu rotiri și alte oferte pe care nu le vei găsi în secțiunea promoțiilor. Aceste oferte sunt exclusive. Pentru ele poți fi notificat pe SMS sau pe e-mail. Indiferent de natura bonusului este imperios necesar să citești cerințele de utilizare și regulamentul!

În egală măsură, ai dreptul de a refuza bonusuri și oferte. Înainte de asta, îți recomand să verifici atent cerințele de rulaj, limita câștigurilor sau jocurile de noroc la care poți juca bonusul. Poți avea surpriza de a găsi un bonus fara depunere și fara rulaj sau rotiri gratuite extra.

Dreptul de a primi câștigurile

Când vei câștiga bani la cazino urmează să retragi câștigurile. Cazinoul este obligat să plătească premiul în contul tău. Condițiile de baza pe care trebuie să le îndeplinești sunt să ai contul verificat și să retragi banii prin aceeași metodă de plată prin care ai depus.

Procesarea fondurilor e analizată și verificată de departamentul cazinoului. Angajații vor verifica dacă contul tău este în regulă. Dacă nu există alte acțiuni suplimentare pe care să le faci, banii vor fi eliberați în contul bancar. După aprobare, banii tăi vor fi trimiși în contul bancar. Vei aștepta după ei între câteva minute și 5 zile lucrătoare.

Dacă au trecut mai mult de 5 zile lucrătoare, discută cu asistența pentru clienți sau vorbește cu banca ta. Conform cu alineatul 5 din legea 246/2010, operatorii de jocuri de noroc online au dreptul de a procesa tranzacții dor prin conturi bancare deschis la bănci pe teritoriul României!

Dreptul de a cere ajutorul atunci când ai o problemă

Când ai o problemă sau consideri că nu reușești să te descurci într-o situație, ai nevoie de asistență. Un cazino online bun îți va oferi multiple canale de comunicare – live chat, linie telefonică, Whatsapp, SMS, email, formular de contact, Facebook Messenger și Telegram.

Fiecare modalitate de contact va avea un timp de răspuns diferit. Prin live chat, Whatsapp, rețele de socializare și contact telefonic primești cel mai rapid răspuns (câteva minute). Urmează apoi contactul prin e-mail și formular unde cererile sunt procesate în câteva ore sau câte zile (după caz).

Ai dreptul de a întreba orice este legat de jocurile, bonusuri, tranzacții, verificare, stocare date, auto excludere, joc responsabil sau alte subiecte legate de cazino. Când formulezi mesajul, fii cât mai concis în informații și folosește un ton respectuos pe toată durată convorbirii. Echipa cazinoului va lucra să găsească cea mai bună soluție și implicit cel mai bun răspuns pentru tine.

Dreptul la joc responsabil și autoexcludere pentru toți jucătorii

Partea de limitări și autoexcludere sunt aplicate pe orice site cu jocuri de noroc. Jocul responsabil este extraordinar de important și trebuie să îl tratezi cu maximă seriozitate. Orice operator online va instrui personalul atât pentru clienții obișnuiți cât și pentru clienții VIP. Citește mai multe despre normele ONJN și etica jocului responsabil.

Ai dreptul să verifici de fiecare dată istoricul depunerilor și implicit al retragerilor tale. Prin aceste pagini poți vedea pe zile, săptămâni și luni rapoarte complete despre pierderi și câștiguri. De asemenea, poți viziona cât timp ai petrecut la jocuri și istoricul convorbirilor cu suportul pentru clienți.

Când simți că jocul nu mai este o plăcere ci o nevoie, este momentul să te oprești din pariuri. Este important să știi cum să gestionezi jocul și nu viceversa. De aceea, ai tot dreptul să intri în setările contului și să alegi limitarea depunerilor. Totodată poți să iei o pauză de scurtă durată sau definitivă de la casino.

*Pentru a afla mai multe despre acest subiect 👉 citește pagina mea cu informații complete despre Joc Responsabil.

Dreptul de a face o reclamație la ONJN când e necesar

Unul din cele mai importante drepturi pe care le ai într-un casino este să depui reclamații la Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc. Unele cazinouri pot include în T&C o adresă de email prin care poți scrie nemulțumirile sau poți semnala o nedreptate direct pe site-ul lor. Cu toate acestea, am observat că jucătorii români apelează direct la autoritatea de reglementare, lucru care este perfect normal.

Când vei depune o solicitare de reclamație, trebuie să accesezi pagina ONJN sau să le trimiți direct un email la office@onjn.gov.ro unde încarci petiția. Aceasta trebuie să conțină date de contact, adresa săli de joc sau a site-ului online și problema descrisă foarte atent.

Ce obligații ai ca jucător?

Cazinourile includ și obligații pentru jucători. Dacă pariezi la jocuri de noroc online, iei un bonus, alimentezi contul sau retragi. Pentru început este imperios necesar să fii major, să verifici contul, să accepți T&C cazinoului & politica de confidențialitate și să nu trișezi.

Trebuie sa ai minim 18 ani

Îți reamintesc că toate produsele oferite de un cazino nu sunt destinate minorilor! Cazinourile iau măsuri imediate pentru a exclude această tentativă de creare cont a persoanelor sub 18 ani! Dacă nu ai 18 ani NU ai dreptul să joci în agențiile stradale și nici în offline.

Verificarea contului de jucător este obligatorie

Una dintre condițiile de bază pe care trebuie să le completezi pe un site cu jocuri de noroc este să îți verifici identitatea la cazino. Pentru a afla totul despre procedura KYC te invit să citești ghidul meu explicativ despre Verificare Cont Casino.

Fii atent la depuneri și retrageri!

În mod explicit, cazinoul va menționa foarte clar în termeni și condiții că ai dreptul să realizezi depuneri și retrageri doar pe o metodă de plată eliberată pe numele tău! Orice tentativă de a retrage fonduri pe un alt card bancar față de cardul tău personal sau o altă metodă de plată care nu este emisă strict pe numele tău va rezulta în confiscarea fondurilor și în închiderea contului.

Nu trișa! Fii corect și nu abuza de serviciile cazinoului

Orice tentativă de fraudă este imediat detectată. Dacă încerci să trișezi la jocuri sau să abuzezi constant de bonusuri, să faci mai multe conturi de jucător sau să deschizi conturi pe numele altor persoane, vei suferi consecințele.

Cazinoul blochează și închide definitiv astfel de conturi și comportamente suspecte. Este mai bine să joci corect și întelept decât să ai contul de jucător închis de cazinoul tău preferat.

Nu juca pe site-uri care nu au licență ONJN

În România, singurele site-uri cu jocuri de noroc care sunt acceptate, 100% legale și transparent sunt cele licențiate ONJN. Ca jucător român nu ai dreptul de a paria la operatori care nu au licența ONJN. Cei care o fac, riscă amenzi uriașe de 5.000 – 10.000 RON.

Resurse

FAQ: Drepturile jucătorilor la cazino

Ce fac dacă mi-a fost încălcat un drept?

Dacă crezi că un cazino nu și-a respectat regulamentul sau ai fost neîndreptățit, ai tot dreptul să accesezi site-ul ONJN și să faci o reclamați. Prin transmiterea unei notificări autorităților de reglementare, ei vor analiza și verifica situația ta apoi vor veni cu un răspuns.

De ce trebuie să accept termenii și condițiile la cazino?

La înregistrarea contului tău într-un casino online trebuie să accepți termenii și condițiile. În T&C, cazinoul va menționa drepturile tale, drepturile sale, politica de confidențialitate și alte reguli.

De ce trebuie să verifici contul la cazino?

Când vei deveni client al unui casino online trebuie să transmiți toate documentele de verificare solicitate. Vei transmite poze după buletin (față-verso), poze realizate după cardul bancar sau vei trimite documente de tip extras cont/factură de utilități pentru verificarea adresei. Acest procedeu e obligatoriu.

Ce se întâmplă dacă nu respect obligațiile mele de client la cazino?

Dacă nu vei respecta termenii cazinoului contul tău va fi închis sau suspendat pentru o perioadă marcată de operator. Cazinoul va verifica conturile jucătorilor pentru a vedea dacă există sau nu o activitate suspectă în el.

Cum pot să discut cu asistența pentru clienți când am întrebări?

Dacă ai întrebări derulează pagina cazinoului până la subsol și vei găsi o pagină care se numește Contact sau Asistență. Selectează metoda de contact preferată. De obicei ai de ales între live chat, email, telefon și formular de contact.

Poate cazinoul să mă notifice dacă apar schimbări în T&C?

Da, dacă cazinoul va schimba întregul regulament sau părți importante din T&C vei fi notificat și va fi nevoie să accepți noile condiții.

Homeghi Constantin
Homeghi Constantin
Redactor Senior & Expert în cazinouri online
80 Articole
0 Recenzii

Homeghi Constantin este licențiat în Drept (a absolvit în anul 2003) și după ce a activat în acest domeniu și-a spus că este timpul pentru o schimbare.  Pentru că este pasionat de scris, s-a decis să facă din această pasiune un stil de viață.

Citește mai mult despre autor
Bogdancazino.ro » Drepturile jucatorilor la casino în România: Tot ce trebuie să știi
Ultima actualizare: